alexandramk

Middagsmeny uke 32

  • Publisert: 05.08.2013, 19:35
  • Kategori: Mat og oppskrifter
  • Det gikk ikke s bra kjre skikkelig lavkarbo. Det endte i at jeg hadde mye mindre energi og ikke flte meg opplagt i det hele tatt, s jeg har funnet ut at jeg m ha i meg litt mer karbohydrater. Jeg ammer jo enda, s man skal jo ikke g inn skikkelig for slanke seg nr man ammer. Mlet mitt var jo spise sunt og trene og g ned p den mten, men lavkarbo var ikke helt den mten jeg hadde sett for meg enda, s det fr vi vente med til jeg har sluttet amme.

    S her er det vi skal ha til uka:


    Hva skal du ha til middag denne uka?

  • Publisert: 05.08.2013, 19:35
  • Kategori: Mat og oppskrifter
  • 14 kommentarer
  • 14 kommentarer

    Terese Hagen

    05.08.2013 kl.20:11

    Hrtes godt ut alt sammen! Hvordan fr du til hvit bakgrunn? Jeg har slik at jeg kan skrive gjr det samme med stjernene, men hvit bakgrunn fr jeg ikke til :O Utrolig fin blogg du har! Kommer til bli en fast leser tror jeg :D

    19 r og mamma til 2 Prinser

    05.08.2013 kl.20:11

    Hrtes godt ut, i dag hadde vi pastasalat og reser i morgen :) og s fiskekaker og slik er abre me gog TObias hjemme d :D

    alexandramk

    05.08.2013 kl.20:21

    Terese Hagen: Hmm, bakgrunnen er hvit fra fr av. Hvilket program bruker du? :-) Tusen takk, s kjekt hre :-D

    Mariann R

    05.08.2013 kl.20:31

    Alt er bedre enn ingenting :-) det nytter heller ikke for meg starte den gestapo-kuren.. s jeg bytter ut vanlig pasta/ris med fullkort. Prver unng poteter heller ha grnnsaker osv :-)

    alexandramk

    05.08.2013 kl.20:40

    Mariann R: Hehe akkurat det gjr jeg ogs :-) Spiser minst mulig poteter, og bytter ut det som gr ann med fullkorn istedet ;-)

    Lene

    05.08.2013 kl.22:05

    Lavkarbo er ikke bra for deg! For mye fett er skadelig!

    Det du trenger er en kombinasjon, kutt ut poteter, pasta og ris, (eller bruk sm mengder) erstatt det med grnnsaker (brokoli, asparges, spinat) bruk magert kjtt.

    Jeg har gtt ned 15 kilo p 2 mneder, da har jeg spist 1200 kalorier daglig (mindre en det er farlig), trent 2 dager i uka. Jeg skal gradevis trene mer og mer.

    Det jeg vill anbefale deg gjre er telle kalorier. Det er vanskelig til begynne med, men det vill bli enklere og enklere. Jeg vet ikke om du kan spise s f som 1200 nr du ammer, jeg tror du m legge til 700 kalorier eller noe, men det kan du sprre legen din om. Jeg vill anbefale deg trene en kombinasjon av styrke og kondisjon, boxing er ideellt! Jeg har ikke sprunget en eneste kilometer siden jeg begynte trene, jeg har fremdeles gtt ned 15 kilo. Det er fordi styrke trening brenner fett, mens kondisjon bare brenner kalorier/energi. Fullkorns ris og pasta inneholder like mange kalorier som vanlig pasta, du fr bare i deg mer fiber blir raskere mett. Du kan egentlig spise hva du vill s lenge du passer p kaloriene, men det er ikke s veldig lurt fordi du trenger proteiner for bygge muskler, for f den metthets flelsen.

    Havregrt er en ideell frokost, det er trege karbohydrater som holder deg mett lenge, men du m passe p mengden, for porsjonene er veldig sm! En porsjon er 40 gram, det pleier jeg koke sammen med 2 dl skummet melk (som er det magreste alternativet) det blir til sammen litt over 200 kalorier, da kan du bruke banan eller blbr til.

    Det jeg hadde til middag idag er ekstremt godt, det er kylling filet med parmesan og asparges dampet med smr og hvitlk. Kjempe enkelt, og kjempe godt. Du deler en kylling filet i 2, krydrer den litt med det du liker best, strr litt parmesan p . S legger du s mange aspargeser du vill ha p aluminiums folie, moser 2 hvitlks fedder og sprer jevnt over og legger p et par sm smr klatter. Derretter lukker du bare folie legger det i en form i ovnen p 200 grader i 6-7 minutter. Nr det er ferdig strr du bare litt ekstra parmesan p legger en liten klatt ekstra lett rmme opp aspargesen.

    Dette ble ekstremt langt, hper du har tolmodighet til lese det ikke minst at det er til noe hjelp:) Lykke til!

    alexandramk

    05.08.2013 kl.22:13

    Lene: Nei fant ut det, s jeg har begynt spise litt ris og pasta men velger sunnere alternativer. Tusen takk for masse tips! Skal definitivt prve middagen. Hrtes kjempe god ut :-)

    06.08.2013 kl.01:01

    Bare snn btw, s br du iche trene noe srlig nr du gr p lavkarbo, fordi kroppen trenge karbohydrater for f noe ut av treningen, det kan ver derfor du har vert trtt.

    Hild Frya

    06.08.2013 kl.14:50

    Vi er i august n, og det er en snn bruk det du har i skapet mnd. S denne uka, blir det, pannakaker, grt og endel fisk.. hehe..

    alexandramk

    06.08.2013 kl.18:42

    Hild Frya: Haha, har merket det vi ogs at vi prver bruke s mye av det vi har liggende i skapet som mulig :-p

    Terese Hagen

    07.08.2013 kl.15:13

    Kanskje jeg ikke bruker det samme da.. haha. Jeg har Phonto :-)

    alexandramk

    07.08.2013 kl.17:44

    Terese Hagen: Ah jeg bruker photoshop jeg :-) Har aldri hrt om phonto fr :-O

    Terese Hagen

    07.08.2013 kl.17:51

    P iphone :b photoshop vil jeg og ha.. har du tips om noen andre redigerings program? :)

    alexandramk

    07.08.2013 kl.18:22

    Terese Hagen: Bruker en del picmonkey som er p nettet :-) s brukte jeg picasa en del fr jeg fikk photoshop ;-)

    Skriv en ny kommentar

    hits